26 лютого 2014 р.

РМО вихователів "Екологічне виховання дітей дошкільного віку"

25.02.2014 року на базі КДНЗ ясел-садка «Сонечко» Чернігівської селищної ради пройшло засідання РМО вихователів «Екологічне виховання дітей дошкільного віку». Розглянуто питання щодо організації пошуково-дослідницької діяльності дітей та узагальнено відповідні рекомендації.

         Присутні переглянули заняття у старших  групах  «Щоб здоровими зростати, корисну їжу слід вживати» (вихователь Шинкарюк І.А.) та «Знайомство з властивостями магніту» (вихователь Сулименко С.І.). В ході роботи детально зупинилися на основних правилах організації дослідницької діяльності в дошкільному закладі, експериментуванні як провідному виду дитячої діяльності.  Члени РМО запропонували власні конспекти занять: «Подорож в паперову країну» (вихователь Кравченко Н.В.), «Кругообіг води в природі» (вихователь Кошель Н.В.), «У підземній лабораторії» (вихователь Сулименко С.І.), «Повітря і його властивості» (вихователь Панченко А.А., Колода Н.В.), «Вирощування цибулі у куточку природи» (вихователь Проніна М.В.).
         Педагоги переконалися, що один із головних шляхів розвитку пізнавальної мотивації – дитяче експериментування. Воно спрямоване на пізнання властивостей та зв’язків об’єктів і здійснюється як управління тим чи іншим явищем. У процесі вільного експериментування дитина має можливість викликати або припинити певне явище, змінити його певним часом, отримати нову, часом несподівану інформацію, встановити практичні зв’язки між власними діями та явищами навколишнього світу, тобто здійснює свого роду відкриття, які зумовлюють перебудову як самих дій, так і уявлень про навколишнє. Роль дорослого полягає у тому, щоб за потреби показати спосіб дії, а головне, - стимулювати інтерес дітей до предметів та явищ, розвивати їхню допитливість. Вихователі детально зупинилися на педагогічних помилках, які мають місце при створенні умов і здійсненні дослідницької діяльності та експериментування:
-відсутність системи проведення дослідів;
-надання переваги фронтальним формам;
-обмеження свободи дитини;
-«монолог» дорослого;
-перетворення досліду у бесіду.


Немає коментарів:

Дописати коментар